tisdag 20 september 2011

Utøya....

På min bilresa från Gjövik till Horten åkte jag på oerhört vackra vägar...
Det är väldigt vackert här i Norge..
efter en lång stund i bilen passerade jag en skylt som talade om att Utøya var i närheten..
Det går inte att beskriva nästan, men det gjorde fysiskt ont i kroppen när jag såg den skylten..
På norska radion pratas det mycket om den där idioten som gjorde det...tänker inte ens namnge honom,
 det är han inte värd.

Solen lyste och helt plötsligt såg man ön där ute i vattnet...
det gjorde mig så himla lessen...tårar samlades i ögonvråna..
Ett så vackert ställe som för alltid är förstört av denna hemska händels.

Bilden lånad från DN.se

Detta berörde mig väldigt mycket, hittade en blogg från en som överlevde
Prableen Kaurs
Denna gång föll verkligen tårarna..

Jag saknar min familj jätte jätte mycket..
ÄLSKAR ER!!
Kommer hem snart..
Puss & Kram

1 kommentar:

  1. Ja, jag kände också med de drabbade. Det gör vi nog alla. Så hemskt! Kram!

    SvaraRadera