tisdag 26 november 2013

Jul!!

Vi närmar oss jul med stormsteg. Så härligt att få pynta igen. Igår tog vi en shoppingtur mannen och jag som slutade med inköp av en ny gran med färdigmonterad LED slinga. En utomhus ljuslykta som går på batteri som tänds automatiskt när det mörknar. En stjärna på fot att ha i fönstret. Bilder på dessa kommer vid senare tillfälle.
På Biltema fanns en plastgran för ca 700kr som verkligen såg ut som en gran. Nästan så det blev en sådan istället men nu var det LED slingan vi var ute efter.
På jakt efter en stjärna till fönstret hamnade vi på Rusta där jag hittade två granar i glas. De var såååå fina. Sprang flera varv i butiken för att hitta dem, men det fanns bara dessa två kvar. Plockade helt enkelt med mig dem till kassan och frågade om jag fick köpa dem. Å det fick jag, dock hade det varit tre stycken från början men en saknades. Fick lite rabatt på dem. Super nöjd!! Just nu står det på kaminen men kommer snart stå på något annat ställe :)
På söndag hoppas jag att jag har lite tid för lussebullsbak och pyntning. Ska flytta mammsen i helgen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar