lördag 23 november 2013

Mitt liv som säljare!!

Ibland är det bland det bästa som finns att vara säljare. Det är jätte roligt att träffa kunder och göra business. Extra roligt är det om man har kollegor eller leverantörer med sig på resan. För då har man sällskap!!! När man är säljare gäller det verkligen att gilla sitt eget sällskap. För hur kul är det att sitta i bilen egentligen?? Det är ju inte en semester resa där man är ute på sightseeing och hinner titta på omgivningen utan man åker på motorvägen från punkt A till B. Men som tur finns det radio i bilen så man kan lyssna på musik eller cd böcker.
Ibland är det riktigt skönt att som mamma få en lite paus från vardagen och ta en tur på kundbesök med hotellvistelse. Om man får ett bra hotell är det rent av ljuvligt med ett fräscht rum och god frukost. Men allt som oftast längtar man hem efter en natt och en frukost när man är iväg. För hur roligt är det att äta frukost/lunch/middag helt ensam i flera dagar?? Och oftast hamnar man på McDonalds för att man har kort om tid mellan besöken och på kvällen springer man ju inte på finare restauranger om man är själv. Ibland händer det att man lyxar till med middag på hotellet som kan vara trevligare.
Och är man som jag lite mörkrädd är det ibland rent av skit jobbigt, en gång hamnade jag på en herrgård i Gävle, tro det eller ej men det var det billigaste alternativet. Men jag var deras enda gäst så hela den upplevelsen var som "the shining". Den natten sov man inte mycket. Nu i veckan så sov jag på hotell två nätter. Första natten somnade jag jätte snabbt, troligen för att kvällen innan blev en sen kväll med familjen på Friends Arena och Sverige-Portugal matchen. Men andra natten var en mardröm. Kunde bara inte somna, tillslut får man ju nästan panik för man vet hur trött man kommer vara dagen efter. Totalt fick jag bara tre timmars sömn. Då är det inte kul att behöva åka till kunder och köra över 400km hem. Men men det är ett jobb inte en dans på rosor!! Både nackdelar och fördelar. Någon som vill byta skor någon dag och prova??
Nattlampan 💡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar