torsdag 24 februari 2011

Receptet på mini cupcakes....

Jag hittade receptet på MammasKitchen Som för övrigt är en av mina favo bloggare...Men jag delar med mig av receptet här på en gång...

20 minimuffins
115 g rumstempererat smör
1 1/4 strösocker
2 ägg
2 dl vetemjöl
2 tsk rosenvatten

Frosting
6o g mjukt smör
5 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
1 msk citronsaft
100 g philadelphia ost

Valfritt strössel att pynta med :)

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa ihop smör och socker tills det blir vitt och pösigt.
Vispa i ett ägg i taget, vänd ner mjölet och tillsätt rosenvattnet.
Skeda ner i små muffinsformar, grädda mitt i ugn i ca 10 min.
Låt svalna och spritsa sedan på frostingen och garnera med strössel.

Blanda alla ingredienser till frostingen i en bunke ,och vispa till en fluffig kräm :)
Tillsätt några droppar hushållsfärg om du vill ha lite färg på frostingen

Mina tips!!!
Jag har bytt ut smaksättningen i smeten mot koncentrerad Päronsaft..av den enkla anledningen att jag inget rosenvatten har...
Och så har jag dragit ner på citronsaften i frostingen till en halv matsked för barnens skull, jag tyckte i och för sig att det va gott med 1 hel matsked oxå...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar