söndag 27 februari 2011

FYNDAT!!!!!

Idag åkte jag till Väsby Centrum för att hjälpa mor hitta en baddräkt.
Vi var där strax innan elva men det fanns en butik öppen iallafall...Millers, de hade utförsäljning på allt.
Vilka priser...helt otroligt...tyvärr fanns det inte så mycket kvar men jag hittade en jätte fin svart tunika i stl M, passa perfek till mamma tänkte jag och kollade prislappen...
599kr...
Nä det kan väl inte stämma...så jag gick och frågade...trodde jag hörde fel när hon sa 49kr...
Det var en dragkedja på ena sidan av någon outgrundlig anledning...
den var trasig därför sålde hon ut den för 49kr...ingen tvekan där...den tog jag...
så nu i kväll har jag sprättat bort dragkedjan och sytt ihop tröjan...så nu kan mamma använda den...ibland ska man ha tur...eller vad sägs om denna fina tunika...



Väl hemma igen tog jag igen mig lite på sofflocket sen skrevs det ihop en matsedel för nästa vecka och vi åkte och storhandlade...
när vi kom hem slängde vi ihop varsina hemmagjorda pizzor..
jag hittade ett recept i mina gamla viktväktar kokböcker på en pizza med keso, purjo, skinka och vitlök...MUMS säger jag bara...men jag hade inga tomater på...
Så nu har jag tre stora bitar kvar...två åkte in i frysen och en ska jag mumsa i mig imorgon till lunch..
här kommer receptet:

Pizza med skinka och keso

Tillagningstid: 30 minuter + jäsning. Pointsvärde per port: 14

Ingredienser (4 port.)
5 dl vetemjöl
25 g jäst
3 dl vatten, fingervarmt
1/2 tsk salt
250 g keso
2 dl crème fraîche, max 8  %
2 msk mjöl
2 msk olja
1 vitlöksklyfta, pressad
250 g rökt skinka
1 purjolök
10 cocktailtomater
salt, peppar

1. Rör ut jäst i vatten och blanda ner mjöl och salt till en deg, låt jäsa i ca 30 minuter.
2. Sätt ugnen på 225 grader och baka ut degen på bakpappersklädd plåt.
3. Blanda keso, crème fraîche, mjöl, olja, vitlök, salt och peppar till en smet och bred hälften på degen.
4. Lägg på strimlad skinka, purjo och klyftade tomater, klicka på resten av smeten och grädda i ca 15 minuter.

1 kommentar:

  1. Tack för senast!
    Pst! Jag har utmanat dig i min blogg.

    SvaraRadera