måndag 11 april 2011

Helgen som va...

Jaha...då va det måndag igen..
På jobbet 07.10..PIIIIP.. Börjar ju i vanliga fall kl 8.00 och slutar 17.00 men idag slutar jag 16.00 för att hinna till sonens träning som börjar 17.00..det är ett himla pusslande det där...men snart...snart så jobbar jag 8.00-15.30 ett par månader..vi har nämligen sommartid här på jobbet...å det är så himla skönt...LÄNGTAR!!!

Vad har jag/vi gjort i helgen då???
Fredag unade vi oss middag på den lokala Pizzerian Millas och sen gick vi hem och mös i vår härligt stora soffa...
Jag var ju i början väldigt skeptisk till den där soffan men vet ni...jag är så supernöjd nu...den har fört med sig massor av trevliga företeleser i vår familj...Hör och häpna...vi umgås mer...allt händer kring soffan känns det som...BÅDA barnen befinner sig numera på nedreplan...mycket myssig...de går bara upp lite då och då för att göra annat...Tack Torbjörn för Soffan!!!

Lördagen tog vi det lungt på förmidagen...minns inte riktigt vad vi gjorde..
Sen bar det av till IKEA och vi inhandlade nya lampor till vardagsrummet.
Därefter åkte vi till Märsta och firade Jocke som fyllt 20 år..massor av smarrig mat, gott fika och trevligt folk..
På vägen hem handlade vi bröd att göra i ugnen, brie och salami...det blev middagen och ett glas rött..
hyrde en film till kidsen...Avatar- the last Airbender...jag kollade bitvis kunde inte slita mig från bloggandet riktigt...men det jag såg var bra.

Söndagen gick i fotbollen tecken igen..
Vi åt frukost, jag gick på långpromis med Carina.N. sen åkte vi på varsitt håll igen och kollade in kidsens fotboll...Niclas och Ante åkte till Ösmo på träningsmatch och Sebbe å jag åkte till Enskede för ytterligare en Cup..

Det va det hela...
Nästa helg kanske vi hinner slänga de gamla sofforna...Ingen som vill ha??? Bara till å komma och hämta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar