onsdag 6 april 2011

Vi fick en ny soffa....

Som tar upp hela vardagsrummet...
När vi fått den på plats och vi ännu inte fått dit några piffiga kuddar så ville jag bara slänga ut den...den tog över hela rummet...Niclas tyckte det blev hem trevligare..mer ombonat...jag tyckte det såg ut som om nån släppt en stor beige kollos i rummet...
Konstaterade snabbt att min underbara vårgröna puff får inte plats...vad ska jag ställa den nu då...vill ju inte göra av mig med den..å mitt vit/svarta brickbord...Buhuuuuu
Å tavlan som hängde på ena väggen förut och Partylight ljushållarna åkte ner för de passade inte alls in där...
så nu ska jag på jakt efter ny lampa...lutar åt maskroslampan från IKEA...undra jag om barnen kan låta bli att pilla på den...och kanske en trevlig matta och lite fler tavlor till den ena väggen...så här ser det ut nu..
Soffan...

Tavlor på högra väggen

Denna hänger bredvid de tre andra tavlorna..

 Hörnet till vänster..

Min tavla hänger för tillfället på den tomma vänstra väggen och den känner sig väldigt ensam..och liten...

3 kommentarer:

  1. Snyggt! Helt i min smak :)

    /Christine

    SvaraRadera
  2. Hej, ja visst tar den upp en hel del plats, ni kan inte vrida den åt något annat håll så den inte står precis framför fönstrena? Ni har säkert redan provat förstås. Sista tavlan, har du gjort den? Målar du? Fin!

    SvaraRadera
  3. Har inte provat men funderade på det..Den går att vrida åt ett håll...men då kommer dörren vara i vägen för tv:n...sen går det att ta bort lite delar och göra den mindre såklart...men nu provar vi så här ett tag...
    Tack!!!Ja jag har målat den...men det var nått år sen nu..Har inte haft plats och motivation på ett tag att måla...men nu när jag hittade den blev jag sugen igen...men jag målar bara med olja..

    SvaraRadera