tisdag 19 april 2011

Snart lite påskledig...

Det ska bli så skönt, slutar senast 12 idag, men var ju redan här på jobbet kvart i sju så vi får se om jag sparar den timmen eller om jag smiter tidigare...
Barnen har ju påsklov, undra vad vi hittar på. Känns som om vi mest blir hemma och pysslar...har lovar Sebbe att vi ska baka...och dekorera det vi bakar på nått sett gult...mao gulkaramellfärg ska användas...han tjatar om det hela tiden...Apropå baka, idag hittade jag en blogg helt i min smak...kolla in denna...Söta saker.
Hon har gjort en bakbok med samma namn..Bilderna är från hennes blogg...den första bilden är på henne och den är som tagen på 20talet...Sockersöt och riktigt fin...
 jagbakar 600x397 Påsken 2011        

I söndags köpte mannen nya cyklar till killarna...så nu har vi värsta cykelparken hemma...måste göra oss av med de gamla på nått sett...någon som vill ha??
Sebbe lyckades gör punka på sin nya redan igår...mannen försökte laga däcket men det gick inge bra...det var minst tre hål i den...man undrar ju vad han lyckats åka på..Spikmatta??

Har ju bokat en tre dagars resa med mannen till Barcelona i Juni...så nu är jag helt inne i det...men det är kul att ha något att se fram emot eftersom vi inte har några andra semesterplaner ännu...
Vi velar mellan en utlandsresa eller köpa ny husvagn eftersom den andra blev stulen i höstas....
Å ang. husvagnen hade vi en bild framför oss hur den skulle se ut för att passa hela familjen..men efter att ha funderat ett tag så kom jag fram till att kidsen kommer nog inte följa med så länge till och då är det ju ingen idé att planera den efter dem...så nu har vi börjat tänka om och ska om tid finnes idag kanske gå och kolla på lite vagnar...

Glader Påsk!!! som Herr Morberg säger i reklamen...

1 kommentar:

  1. Känner igen det där med punka på cyklarna, tar det någonsin slut? GLAD PÅSK!

    SvaraRadera