fredag 13 januari 2012

Fredag den 13:e!!!

Jaha gott folk vad tror ni...är det en otursdag eller inte??

I alla tidningar så säger de att det inte är mer otur denna dag än någon annan...möjligen måndagar för för det är då alla olyckor/brott efter helgen anmäls!!
MEN......
Jag skulle åka på kundbesök i Bromma i morse kl 10:00..
På vägen dit pratade jag i telefonen och när jag till slut tio i tio kom fram till en väldigt trafikerad väg så la jag på och skulle koncentrera mig lite extra för det är ett stort vägarbete där och lite struligt med att byta filer m.m.
När jag sitter där...nästan vid Karolinska i Solna kommer jag på att jag är helt fel ute och kommer troligen komma försent till kunden.
Ringer min kollega och ber henne sms:a telefonnr till kunden så jag kan erkänna min fadäs...och tala om att jag iallafall är på väg..
När jag får sms:et och försöker ringa funkar inte numret, så ringer tillbaks till henne igen och ber henne kolla att det verkligen är rätt nr hon skickat...mycket riktigt helt rätt nr...Va f-n..
Jag provar igen och då går det helt plötsligt fram signaler och han svarar och jag skrattar lite och ursäktar mig att jag tyvärr kört fel och kommer bli något sen...är det ok för honom???
Då hör jag honom...Åååååå nejjj...jag glömde maila dig igår och säga att jag tyvärr måste ställa in mötet pga att vi är överlastade med jobb och kommer vara det under hela nästa vecka oxå, kan vi boka in ett nytt möte om två veckor...
Så det var bara till att vända bilen igen och åka till jobbet igen...
Så vad säger ni...en liten otursdag är det nog allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar