måndag 16 januari 2012

Helgen i bilder..

Började sy på en väska...mycket roligt...tyvärr han jag inget mer i helgen...ska ta tag i det igen..

Klockan 21.30 lördagkväll var jag hemma hos Carina N (efter att ha hjälpt min väninna stuva in sina saker på mitt jobb) och hon bjöd på en utsökt GI middag med lite Rosé och sen drack vi Ferrari skumpa på det...den får 2 nästan 3 solar!
Vi prata massa strunt som vanligt och tittade på filmen En Sommar Med Göran..en riktig skämskudde film men rolig är den å vi fnissade hejdlöst emellanåt..
Klockan han bli halv två på natten innan jag till slut vandrade hemåt..

Killarna hade Boys only och invidge denna mycket snygga bak/pizzasten som till min sorg låg kvar på spisen dagen efter..

Söndagen varvades med Sebbes fotbollsträning, veckohandling och tillslut gemensam lagning av middag som bestod av en utsökt gryta
Lite vin till kockarna..

Rivet blomkål

Som man fräser i 25g smör tills det är mjukt och sen salta och peppra
Ett komplement istället för ris eftersom jag äter enligt GI modellen.

Grytan puttrar..

Inte så snyggt upplagt men guuu så gott det blev...ungarna åt hur mycket som helst!!
Här hittar ni receptet om ni vill prova!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar